|
HEART HEALTH
Omega EPA Xtra - Protect your heart and
blood vessels with the Nordic Naturals EPA formula. EPA Xtra provides the
highest level of EPA avaiolable without a prescription. Research shows
that EPA can benefit cardiovascular health, joint mobility, proper immune
function, colon health, and relieve minor aches and pains. Each 2-capsule
serving supplies: 1060 mg EPA, 274 mg DHA, 202 mg other Omega-3s and 20 I.U.
vitamin E
Fish Oil provides
Essential Fatty Acids (EFAs), nutrients we must get from our diet. We need
EFAs daily to:
-
Maintain energy
production, circulatory health and a healthy metabolism
-
Support cellular
communication, immune function, nervous system, reproduction and fertility
-
Nourish the active
tissues of our bodies, such as the brain and eyes (which are comprised of over
20%DHA), heart, kidneys and adrenal glands
-
Help promote a
positive mood and well-being
-
Support healthy visual
and brain development during pregnancy and lactation
-
Support learning and
cognitive development in children
-
Support a healthy
inflammatory response
Solanvova Q-Gel -
Strong support for hearth health, immune function and energy levels.Q-Gel® is a patented formulation that provides
maximum dissolution and rapid absorption of CoQ10 into the body. By
reducing the normally insoluble CoQ10 particle to sub-micron levels via the
unique Bio-Sol®
process, Q-Gel increases the compound's bioavilability, achieving optimum hydo-solubility.
Vitaline CoQ10 -
Helps maintain healthy
Cardiovascular function. Vitaline CoQ10 has been the subject of more than
20 scientific studies and publications. It's the only CoQ10 product
scientifically shown to cross cellular membranes to increase mitochondrial
levels of CoQ10, which supports healthy cardiovascular function. That's
critical, since CoQ10 assists in oxygen use and energy production by the body's
cells, especially heart muscle cells. Vitaline CoQ10 is available in
delicious chewable chocolate and maple nut-flavored tablets.
Solanova's Q-Gel CoQ10 products:
-
Support strong cardiovascular and immune system
-
Increase energy, endurance and stamina
-
Burn fatty acids quickly and effectively
-
Provide a vigorous anti-aging natural defense
-
Help keep blood pressure at normal levels
-
Ward off dangerous free radicals
|
|
Research Updates
Fish Oil Fights Coagulation Factors
in Heart Disease
MAASTRICHT, Netherlands March 2007--
¬Supplementation with fish oil can help address high fasting triglycerol
concentrations and thrombin generation, dangerous in cardiovascular
disease (CVD) because of procoagulant activities. The findings were from
research led by scientists from Maastricht University, who were
investigating the mechanisms of fish oil’s reduction of CVD (J Nutr,
137:7-13, 2007). Researchers performed two intervention studies on fish
oil’s effect on decreasing plasma lipids and anticoagulant activity in
subjects at risk of CVD complications. In the first trial, 54 overweight
subjects consumed 3.1 g/d fish oil; the second study involved 42
overweight patients with type 2 diabetes ¬20 subjects consumed omega-3
fish oil, while the other 22 subjects took a preparation rich in
omega-6s. Tissue factor-induced thrombin generation (thrombin potential)
was determined as an integrated measure of plasma coagulant activity. In
both studies, multivariate analysis indicated a strong clustering of
fasting concentrations of triacylglycerols, prothrombin, factor V,
factor VII and factor X with one another at baseline. Prothrombin and
triacylglycerol concentrations were the main determinants of thrombin
variation. Results showed, in both healthy subjects and diabetes
patients, high triacylglycerol concentrations (>1.69 mmol/L) at baseline
were closely correlated to a strong fish oil-induced lowering of
triacylglycerol and coagulation factor V, VII and X concentrations, and
thrombin generation. The researchers concluded high fasting
triacylglycerol concentrations predict high procoagulant activity, and
fish oil reduces thrombin generation by addressing triglycerol and other
coagulation factors.
Reviewed by Lester
Packer, PhD, Chairman of the Dietary Supplement Information Bureau
Scientific Advisory Board |
Nutrients,
Exercise Decrease Heart Disease Risk
Men involved in a cardiac rehabilitation program lowered plasma total
and low-density lipoprotein (LDL)-cholesterol, apolipoprotein B and
high-sensitivity C-reactive protein (CRP) concentrations after one year
of supplementation with eicosapentaenoicacid (EPA), docosahexaenoic acid
(DHA), oleic acid, folic acid, and vitamins A, B6, D and E. Researchers
from the University of Granada, Spain, divided 40 patients into two
groups. The first received 500 mL/d of a fortified dairy product
containing the nutrient blend; the second, 500 mL/d of semi-skimmed milk
with added vitamins A and D. The patients received supervised exercise
training, and lifestyle and dietary recommendations in conjunction with
the nutrient blend and a regular diet. Blood extractions at baseline and
three-month intervals over a year revealed heightened plasma
concentrations of EPA, DHA, oleic acid, folic acid, B6 and vitamin E. No
changes in heart rate, blood pressure or electrocardiographic parameters
were observed in either group. Researchers concluded therapeutic
lifestyle changes, such as regular exercise and the intake of a
combination of dietary nutrients, reduced risk factors for patients at
risk for coronary heart disease. The study appeared in.The
American Society for Nutrition. (137:384-390,
2007).
|
|